torsdag 12 april 2012

long time no writing!

Först: vad är grejen med att man inte kan vara inne på gmail och blogger samtidigt på olika konton? Suck. Får skriva inlägget i word och sen copy pasta. Måste nämligen chatta med Christian på det andra kontot (han svarar via mobilen, fiffigt som tusan).
Sen: vad är grejen att ingen av oss har bloggat sen jul?!

Ja, då kan man fråga sig vad vi har gjort sen dess?  Vi har åkt skidor i ett soligt Siljansnäs, så soligt att spårena var is och Christian-utan-valla åkte baklänges i uppförsbackarna. Sen försvann min VITA skida när vi skulle gå ner för granberget. En timme och en kvart senare hittade vi den på andra sidan backen. Men gud allt det där känns så länge sen, vi hoppar fram till nutid J
Vi har bokat fler konsertbiljetter till i augusti, förutom Coldplay (ååh, längtar!) ska vi se Kent med min fina fina vän från Luleå: Rebecka. 
I februari firade vi också vår tre års dag. Jag överraskande Christian genom att åka till Borlänge och vänta på honom i hans skola och hans mamma överraskade oss båda med världens finaste och godaste tårta :)
Christian har sökt in på högskolan. Jag är väldigt nöjd med ansökan, eftersom alla valen var på skolor i Stockholm. Vi klickade på skicka-knappen tillsammans och det hela kändes väldigt högtidligt.
Jag pluggar på som vanligt och om två veckor ska jag till Krakow och Berlin med klassen vilket ska bli väldigt spännande.

Våra gemensamma sommarlovsplaner börjar också komma på plats, några dagar efter Christians student sticker vi iväg och tar hela Europa med storm. Det blir tågluff för hela slanten och vi har redan planerat typ en tredjedel av rutten, fastnade dock i Marseilles, om ni har tips på hur man kommer snabbast därifrån till Milano så mottages dessa tips tacksamt!

Nu ska jag inte trötta ut er mer, ska bli bättre på att blogga så det slippa komma upp såna här långa förklarande inlägg. Puss på er och ta hand om er J

Jag och Christian - första gången i backen för Christians del

Han är så söt, min Boy.

Han fick massa pussar efter ha varit så duktig, ärligt, han var mycket bättre än vad jag trodde han skulle vara! :D

Fina tårtan vi fick!

På toppen av Granberget, strax innan min skida försvann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar